10/02/2020

Uitreiking cheque Stichting Bevrijding Brabantse Wal

BERGEN OP ZOOM - Gino Bruning, president van Lionsclub Bergen op Zoom Scaldis, heeft een cheque uitgereikt aan Frans de Vos, voorzitter van Stichting Bevrijding Brabantse Wal.

Het bedrag van maar liefst 7.000 euro werd hen geschonken ten behoeve van de inrichting van het educatief centrum, binnen het nog op te richten Bezoekerscentrum. Dit is gepland tussen de twee erebegraafplaatsen uit de Tweede Wereldoorlog aan de Ruytershoveweg. Het streven daarbij is opening in 2024.

De cheque was de opbrengst van het benefietconcert SOUNDS OF FREEDOM dat op 25 oktober gegeven werd in Stadsschouwburg de Maagd door het orkest van de Koninklijke Luchtmacht. De Lions hadden ervoor gezorgd dat alle plaatsen in de zaal uitverkocht waren. Ook uit de jaarlijkse boterletteractie, waarbij amandelletters verkocht werden voor dit goede doel.

Stichting Bevrijding Brabantse Wal voorzitter Frans de Vos en bestuurslid Hans Stumpel hebben deze cheque in ontvangst genomen. De leden van Lionsclub Bergen op Zoom Scaldis danken iedereen die kaarten voor het concert of een amandelletter heeft gekocht, waardoor dit mooie bedrag tot stand is gekomen.