14/03/2021

Lionsclub Bergen op Zoom “Scaldis”  zet Stichting Wensambulance West Brabant in t zonnetje!

Zaterdag 6 maart jl., heeft Lionsclub Bergen op Zoom “Scaldis”,  een cheque van € 2.000,- uitgereikt aan de Stichting Wensambulance West-Brabant.

Het bedrag is bij elkaar gebracht met de “Sinterklaas – boterletterverkoopactie” die de Lions elk jaar organiseren.

Peter Bogers en Harry van de Brink van de Stichting Wensambulance West-Brabant namen de cheque, uiteraard met inachtneming van de coronavoorschriften, in ontvangst. Peter : ”Dit mooie bedrag geeft nogmaals de warme band aan die we hebben met de Lionsclub.” Harry vult verder aan : “In deze moeilijke tijden is het vervullen van een laatste wens niet eenvoudig, maar met dit bedrag kunnen we zeker 4 – 5 wensen laten uitkomen”

De Lionsclub was erg blij € 2.000,- te kunnen doneren. De trotse president van de Club, Leendert van Halst, liet weten dat de opbrengst nog best hoog was; “Dit jaar konden we, in verband met de coronasituatie, jammer genoeg niet in De Zeeland de actie bij het publiek onder de aandacht brengen. We moesten dus zoeken naar alternatieven.”

Lion Bart Oppedijk, die dit jaar de actie leidde, legde verder uit dat men daarom is gestart de actie online te doen. En met succes!

Leendert benadrukte nog dat Lionsclub Bergen op Zoom “Scaldis” altijd bereikbaar en inzetbaar is voor lokale en regionale Goede Doelen die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Lions steken de handen uit de mouwen als er ergens goededoelenwerk te verrichten is of ondersteunen financieel. “Dit is een van de uitgangspunten van een Lionsclub; de lokale gemeenschap van dienst zijn. En daarnaast natuurlijk gewoon het gezellig samenzijn in clubverband”

Lionsclub Bergen op Zoom “Scaldis” kijkt uit naar de volgende, dan inmiddels 21e editie van de Boterletteractie. Ze hoopt ook dan weer een mooi bedrag te bij elkaar te kunnen brengen om een lokaal Goed Doel te steunen.