Bronzen Maquette Markiezenhof Bergen op Zoom

Lions Club Bergen op Zoom Scaldis bestond in november 2018 25 jaar en wilde de stad Bergen op Zoom een geschenk aanbieden dat verband houdt met de maatschappelijke dienstbaarheidsgedachte van de Club.

Daarom is het initiatief gestart dat 25 januari 2019 in de hofzaal van het Markiezenhof werd gepresenteerd; het realiseren van een duurzame, bronzen maquette van het Markiezenhof. Naar het idee van Dick Westerhof.

Op 10 oktober 2019 was het zover, de onhulling van de maquette.

De maquette heeft een prominente plaats in het Markiezenhof gekregen en geeft blinden en slechtzienden een idee van hoe het Markiezenhof er uitziet, vergezeld door een toelichtende tekst in braille.

De manquette is ontworpen en vervaardigd door beeldend kunstenaar Léon Vermunt.

Om dit geweldige cadeau te kunnen realiseren heeft de club hulp gekregen van een aantal sponsors.

Hoofdsponsoren

Verenigde Crematoria Nederland- Stichting Vaillant

Restaurant de Bourgondiër

Bouwgroep de Nijs-Soffers

Machinefabriek Heynen

Steenhouwerij De Kort

Cauwenborgh Aannemersbedrijf

Bravis Ziekenhuis

Weyts Architecten

Gerian BV

Beuken BV

Hoogmoed / Wijnhandel Bergen op Zoom

Dietvorst / Rolls Royce Bergen op Zoom

Het kunstwerk is onthuld door Kees Spikker.

Klik hier voor de foto's van dit geweldige project.

Hieronder het promo filmpje dat door MEMORYLANEFILMS.NL werd gemaakt als aftrap van dit mooie project.