Cheque voor Wensambulance

Op maandagavond 22 januari werd door de president van lionsclub Bergen op Zoom Scaldis, Henk van Oordt, een cheque ter waarde van €. 4.500,- overhandigd aan Peter Bogers.
Peter is bestuurslid, vrijwilliger en chauffeur van de Stichting Wensambulance Brabant regio Bergen op Zoom.

Jaarlijks houdt de lionsclub in de weken voor sinterklaas een boterletteractie ten bate van een lokaal dan wel regionaal goed doel.

De leden verkopen ambachtelijke boterletters en banketstaven aan bedrijven en particulieren.

De opbrengst van de actie van december 2017 gaat dit jaar ook weer naar de wensambulance omdat de hele club dit een heel bijzonder goed doel vindt.

Ieder mens heeft een laatste wens

Nog een laatste maal het ouderlijk huis bezoeken, naar familie toe of een dagje naar het strand.

Het lijken wensen die heel eenvoudig te vervullen zijn, maar voor mensen die niet lang meer te leven hebben is dat niet meer vanzelfsprekend.

De Wens Ambulance brengt terminaal zieke mensen, die alleen nog maar liggend vervoerd kunnen worden, nog één keer naar hun favoriete plek.

Wens Ambulance Brabant heeft 200 professionele vrijwilligers en 4 goed uitgeruste ambulances.

Het vervoer met de ambulance is kosteloos. Alles wordt bekostigd vanuit acties en donaties.

In 2017 kreeg de Wensambulance Brabant meer dan 500 aanvragen voor wensritten.

Voor meer info kijk op:  Stichting Wensambulance Brabant

Stichting Wensambulance Brabant