Bijzondere maquette van en voor het Markiezenhof

Lions Club Bergen op Zoom Scaldis viert dit jaar een bijzonder lustrum.

De club bestaat in november 25 jaar en wil de stad Bergen op Zoom een geschenk aanbieden dat verband houdt met de maatschappelijke dienstbaarheidsgedachte van de Club.

Daarom is er een initiatief gestart dat 25 januari jl. in de hofzaal van het Markiezenhof werd gepresenteerd; het realiseren van een duurzame, bronzen maquette van het Markiezenhof.

De maquette krijgt een prominente plaats in het Markiezenhof en geeft blinden en slechtzienden een idee van hoe het Markiezenhof er uitziet, vergezeld door een toelichtende tekst in braille.

Om dit unieke project te realiseren zijn diverse acties in gang gezet waarbij de leden, gesteund door facilitaire sponsors, zelf de handen uit de mouwen steken.
Daarnaast brengt de club twee, door de bekende kunstenaar Leon Vermunt vervaardigde, zeer bijzondere kunstvoorwerpen uit.

Er wordt een gelimiteerd aantal deelmaquettes gegoten uit brons. Dit is de kleine versie van de uiteindelijke maquette.

Elke Deel maquette wordt geleverd met een notarieel "Certificaat van Echtheid"

Daarnaast is er een speciaal raamschild van het Markiezenhof ontworpen en uit hoogwaardig roestvrijstaal vervaardigd. Ook dit kunstvoorwerp komt in een beperkte oplage.

Op de met de hand gegoten deelmaquette en het raamschild kunnen belangstellenden inschrijven.

Tevens zijn er drie zeer exclusieve bronzen sponsorpakketten

Bronzen driesterren sponsor * * *
Bijdrage : € 5.000

3 deelmaquettes Markiezenhof

3 raamschilden,

Publiciteit / promotie rondom de onthulling en permanente naamsvermelding als driesterrensponsor op de sokkel in tekst en in braille !

Bronzen tweesterren sponsor * *
Bijdrage : € 3.000

1 deelmaquette Markiezenhof,

1 raamschild,

Bronzen ster sponsor *
Bijdrage : € 1.000

1 deelmaquette Markiezenhof,

Publiciteit / promotie rondom de onthulling

Indien u dit initiatief een warm hart toedraagt en wilt ondersteunen, of indien u meer informatie wenst, dan bent u van harte welkom om kontakt met ons op te nemen.

Ons emailadres: bergen.op.zoom.scaldis@lions.nl

Exclusiviteit :

De naamsvermelding is duurzaam op de sokkel aangebracht en is in principe voor eeuwig.

Er komen maximaal 10 namen van sponsoren op de sokkel.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nadat de commissie maquette Markiezenhof de plannen had uitgewerkt is er ism de PR afdeling van het CKB een 100 tal uitnodigingen uitgestuurd met de mysterieuze titel " geheim onthuld

Op 25 januari was het zover.

Hieronder een stukje uit de internetbode. Deze illustreert mooi deze bijzondere middag.

BERGEN OP ZOOM – De Hofzaal van het Markiezenhof vormde op 25 januari jl. het fraaie decor voor een bijzondere bijeenkomst van de Lionsclub Bergen op Zoom.

Evert Jan Slingerberg opende als voorzitter van de lustrumcommissie de bijeenkomst met de opmerking dat het een gedenkwaardige namiddag zou worden en na alle aanwezigen bedankt te hebben voor komst, en daarmee ook hun getoonde interesse, gaf hij het woord aan de voorzitter van de Lionsclub, dhr. Henk van Oordt.

"We gaan dit jaar ons 25- jarig jubileum vieren", aldus Henk van Oordt, "en we hebben gemeend dit te doen met een bijzonder geschenk aan de gemeente Bergen op Zoom in het algemeen en aan het Markiezenhof in het bijzonder".

Alvorens het geheim te onthullen werd een speciaal voor deze gelegenheid geproduceerd filmpje vertoond. "We hebben geluk gehad", verteld Henk, "wekenlang rotweer gehad en juist op de opnamedag een stralend blauwe hemel, een voorteken?".

Het geheim
Namens de commissie 'Markiezenhof' mocht Dick Westerhof het geheim onthullen: een bronzen, en daarmee duurzame, maquette van het Markiezenhof, geplaatst op een gedegen fundering.

Een bijzonder beeld op een specifieke plek. De exacte plek? Daarover moet nog overlegd worden, maar het is zeker in de nabije omgeving van de entree.

De omgevingsvergunning is in ieder geval al aangevraagd. " Het idee is niet nieuw", weet Dick, "steden als Stockholm, Trier maar bijvoorbeeld ook Doetinchem kennen het verschijnsel van een maquette voor een kapitaal gebouw".

Bijzonder aan deze maquette is dat bij het ontwerpen ervan speciale aandacht is geschonken aan de toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden.

Niet alleen qua vormgeving maar ook is een gedeelte van de toelichtende tekst in braille weergegeven.

Wethouder Yvonne Kammeijer toonde zich uiterst content en verheugd met de onthulling van dit geheim en zegde toe als gemeente Bergen op Zoom alle medewerking te verlenen om de plannen zo spoedig mogelijk te realiseren.

Na afronding van het officiële gedeelte bood de Lionsclub aan alle aanwezigen een glaasje aan en kon er nog informeel over de 'onthulling van het geheim' nagepraat worden.

Waarop gehoopt werd, gebeurde ook. Staande de receptie meldde zich de eerste afnemer van een sponsorpakket, een bekende horecaonderneming met een Bourgondische inslag op de Grote Markt.

De eerste opmerking was er een die te verwachten was, U kunt het zelf invullen.

Speciaal voor de onthulling is er door MEMORYLANEFILMS.NL een mooie drone film gemaakt van het Markiezenhof. Kijk snel!.

Promo Film

Klik op de foto voor meer.

Check ook de diverse persberichten over dit prachtige initiatief  :

Internetbode : https://www.internetbode.nl/regio/bergen-op-zoom/algemeen/193336/lionsclub-geeft-bijzonder-geschenk-aan-bergen-op-zoom-en-markiezenhof

Kijkopbergenopzoom : https://kijkopbergenopzoom.nl/nieuws/bijzondere-maquette-van-en-voor-het-markiezenhof.html